Thursday, May 21, 2009

Rupa vs Hati

Posted by aisHa 'S' at 5/21/2009 11:34:00 AM

Salam....

Apa-apa Aje...Haa..kalau yang selalu tengok tv3 mesti tau kan rancangan ni... Hee...Hari tu aku ada la tengok rancangan ni, kebetulan diorang tengah bincang tentang pilihan pasangan. Persoalannya "Lelaki ke Perempuan yang memilih rupa..?".

Aku disini sekadar ingin memberi pendapat la, sebenarnya aku cuma terfikir, aku ni kategori yang mana. Well,kalau di ikutkan dari sejarah cintaku dulu-dulu, aku memilih atas dasar rupa ke hati..?

Heee... Sejujurnya, aku ni memandang rupa dulu kot, bak kata orang, dari mata jatuh ke hati. Lepas tu dalam masa yang sama, aku tengok hati juga la, Ye lah, kalo rupa cantik, tapi hatinya busuk, perangai teruk, baik tak yah kan.


Actually, aku bukan memilih rupa sangat pun, cuma bagi aku, bila aku tengok orang tu, pastu di hati ini mula ada getarannya, memang orang tu akan jadi perhatian aku la. Tak perlu hensem pun, cukup la bila mata aku tengok dia,aku jadi suka,jadi ada satu tarikan untuk aku tengok dia lagi.

Selalunya, aku lebih suka memerhati dalam diam tanpa seorang pun tahu, Hee... Lepas tu, kalo ada jodoh, mungkin aku kapel dengan orang itu kot. Kalau tidak, dia cuma sekadar jadi perhatian jer.Oh.!, adakah mungkin sebab tu lah kot aku masih single lagi erk..?



p/s :- Selalunya, orang yang kita perhatikan itu, tak pandang kita pun. Kebanyakannya mesti dah orang lain punyer. Tetapi, tanpa kita sedar, kita juga sedang diperhatikan. Jadi, anda semua, "JANGAN PANDANG BELAKANG.! ". Alangkah bahagianya diri jika orang yang kita cinta itu juga menyintai kita...

7 comments on "Rupa vs Hati"

Gadis Kecil on May 21, 2009 at 4:33 PM said...

thank 4 ur comment on my post..
hehe now my turn..bg saya rupa dan hati same penting..elok paras rupa membuat kn hati kita senang melihat..then bila hati pula..kita nak kn yg tulus ikhlas dlm 1 hbgn tue..jgn lah dia nk kita hnya di sbbkn 1 kpntingan..bila hati baek..pasti hbgn tu epun akn baek kn..sy sllu hrp kn nie akn hadir dlm hidup tp msh lgi blum jumpe.buat kamu yg same name ngn sy..hehe..msih single x bermakna xd yg berminat kn..cube la..xkenal maka x cinta..

aqilah arshad on May 21, 2009 at 6:05 PM said...

kak,pinjam statement bwh skali tuh... suka2.. XD

aisHa 'S' on May 21, 2009 at 7:07 PM said...

gadiskecil :- Well...Bukan masanya untuk sy mencuba kot..Bukan masanya untuk saya mencari cinta.Tak apalah..Cinta akan datang pada masa kita tidak menduganyer..Heeee...Ketika itu, kita akan menerima cinta tanpa ragu2 lagi. Bagi saya sekarang, kalau cinta itu datang buat masa ni, mungkin saya akan ragu2 untuk menerimanya.Tapi saya yakin, suatu hari nanti ketika saya telah bersedia and mungkin bila da tiba masanya,itulah pilihan untuk saya.Hehe...Agaknya bila yer maanye itu..?

qila okeyh! :- Boleh jer...hehe..amboi nanti akak leh baca la ayat tu kat blog qila lak..?

mrberett on May 23, 2009 at 1:03 AM said...

lama tak kesini...rupa cuma penyedap mata..tapi hati tu penyedap jiwa...agak susah untuk berjumpa dengan orang yang ada kedua-dua sekali :)

amiraizuddin on May 23, 2009 at 1:24 AM said...

dari mata jatuh kehati..
statement yang tepat sekali..
Sesungguhnya perempuan baik hanya untuk lelaki yang baik & sebaliknya ;)

aqilah arshad on May 23, 2009 at 1:15 PM said...

ehehe.bukan kat blog.nak bagi kat org. hihi ;))

aisHa 'S' on May 23, 2009 at 6:22 PM said...

Berret: sedeynye lagu dekat blog..Hurm...Well its true..mmg ssh nk dpt tu...kalo sedap matam memandang mesti selalu nak menyakitkan hati je kn..?

Amir : hehe..ade pengalaman cinta lum ni..?huhu

Qila: oh..wah sape org itu yer...pape pn..moga ayat itu dapat memberi kesan for that guy... :)

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez