Thursday, August 12, 2010

Hari Ke Duabelas dalam Bulan Ogos

Posted by aisHa 'S' at 8/12/2010 09:45:00 AM


[senyumanmu pujaanku]

Hari ini pergi kerja agak lambat sedikit. Sebabnya aku mencari-cari earphone tapi tak jumpa. Resah dihati sebab aku tak boleh berjalan seorang diri untuk pergi kerja tanpa dengar lagu. Mendengar lagu ni sudah menjadi tabiat @ 'habit' dalam bahasa mat sallehnye. Perjalanan untuk pergi kerja dari asrama aku di bangsar ke tempat kerja di Jalan Raja Laut ambil masa dalam lebih kurang 40minit. Kerana dari hostel, aku perlu berjalan kaki sampai ke stesen lrt bangsar yang mengambil masa 15-20minit. Kemudian dari stesen bangsar ke stesen masjid jamek pula dah 5-10 minit.Lepas tu tukar stesen Star pula dah kena berjalan lagi yang mengambil masa 10 minit. Bila da naik star ke stesen Sultan Ismail 5 minit jer. Sampai je kat ofis habis berpeluh satu badan. Sia-sia make up.Hehe

Hari ni sampai ofis, buka emel lotus ada satu meeting invitation. Uwaa..pukul 11pagi nanti. Aku nak join ke tak..? Tanya supervisor aku dia cakap tak kisah nak join ke tak. Pada aku kalau join memang aku tak faham apa pun yang mereka bincangkan. Tapi kalau tak join aku mesti tak tahu apa-apa pulak. Hurm... What should i.???

*********
Semalam, lepas waktu kerja, pergi menapak ke kampus aku di jalan sultan ismail. Jumpa my ex-roomate. Lepas tu kami menapak ke Bazar Ramadhan di Jalan Raja Alang. Sampai je memang dah agak jalan agak sesak. Lepas tu tengok beberapa wartawan sedang menemu bual pengunjung di bazar itu, tengok camera yang cameraman pegang, Ada logo "Astro Awani". Oh aku jarang tengok astro awani. Lepas tu jejalan cari makanan, jumpa pula wartawan dari RTM. AKu cari-cari juga gerai yang stesen-stesen radio punya. Tapi tak jumpa. Tahun lepas ada radio Sinar FM yang memeriahkan bazar. Tapi tahun ni mungkin mereka di tempat lain kot.

Juadah berbuka, aku beli nasi kerabu dan ayam percik je. Air pulak ABC. Ntah apa yang sengal gi beli juadah macam tu aku pun tak tahu. Hari ni pergi bazar ramadhan lagi. :)

[i wish i can smile and laugh like this. Be Happy like this.]
Tengah hari nanti nak pergi beli tiket balik raya. Mintak-mintak la ada lagi tiket.. Sebab aku dah kelambatan untuk membeli tiket ni. Selalu macam ni bila nak balik raya. Asyik bergantung dengan abang aku je. Kali ni kena usaha sendiri.

2 comments on "Hari Ke Duabelas dalam Bulan Ogos"

Redbloodsnow on August 12, 2010 at 3:18 PM said...

psstt dan hari ke-12 dlm ogos adalah hari kelahiran gwe kok..hikss :P

aisHa 'S' on August 12, 2010 at 3:35 PM said...

haha..itulah..ni sedang menghitung sampai hari ke 31 lak...
:p

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez