Friday, August 20, 2010

Hari ke Duapuluh dalam bulan Ogos

Posted by aisHa 'S' at 8/20/2010 09:29:00 AM
Dalam tak sedar, sudah masuk hari ke dua puluh. Cuaca diluar sedang gerimis, melihat titisan hujan mengalir di cermin tingkap terus berangan alangkah seronoknya kalau dapat tidur waktu-waktu macam ni. Berbungkus dalam selimut, tutup tingkap gelap-gelap. Kalau di pantai timur, hari ni da start weekend. Malangnya aku sekarang di Kuala Lumpur, jumaat adalah hari yang sibuk sebab perlu siapkan kerja supaya tidak bertangguh.

Sabtu dan ahad merupakan hari yang paling cepat berlalu aku kira, kerana banyak masa dihabiskan dengan tidur saja. Kemudian, sedar-sedar, dari pagi dah menjengah ke petang, tahu-tahu sudah malam. Bila dah masuk hari ahad, memang mood dah tak berapa nak baik sebab esoknya ialah isnin. Kena pergi kerja lagi. Sungguh tak bermakna hari-hari yang aku lalui bila jadualnya hanya begitu, tapi cuba kalau hari sabtu dan ahad ada aktiviti kena buat, dapat keluar jalan-jalan atau ada majlis yang kena pergi, mesti aku seronok gila. Haha. Ceria terus sepanjang hari.

Hari minggu ini plannya nak buat apa ya.? Saya plan nak jumpa kamu, berbuka bersama. Kalau tak dapat memang agak mengecewakan, sebab dah lama tak jumpa, sejak semester ini bermula kita masih belum berkesempatan makan bersama. Rindu nak makan tak habis ni. Kalau sekarang ni, makan nasi yang tak berapa sedap pun boleh habis, tapi bila dengan kamu, makan sikit je terus kenyang. Bukan saya berlakon atau cover malu sebenarnya, tapi memang begitulah selalunya. Bila ada kamu, perut memang cepat kenyang. Habit ni, dari beberapa tahun sudah, masih tak mampu nak buang. Kenapa ya.? Kalau dengan kawan-kawan relax je habiskan sepinggan nasi. Tapi, bila dengan kamu, separuh pinggan tu rasanya cukup banyak dan tak mampu nak habiskan. Lepas ni, jika kita berjumpa, akan ku usahakan makan sampai habis. :D

Apa kes ntah bulan puasa cakap pasal makan.? Tapi aku rasa la, bulan puasa la makin ramai yang cakap pasal makan. Post makanan waktu berbuka banyak-banyak kat blog.
Lagi meriah blog dengan gambar makanan. Makan lagi banyak. Jadi agaknya bila berat badan nak turun kalau macam tu gayanya waktu berbuka.? Ni aku cakap tuju pada diri sendiri tau. Bukan dekat orang lain. Sebab sekarang ni, bila ada majlis berbuka, memang aku makan habis-habisan. Tapi kalau hari biasa, tak ada pulak nafsu makan sampai tahap macam tu. Lepas tu, pagi-pagi timbang berat, Sebelum berbuka berat banyak ni, lepas berbuka naik sekilo terus. Terus psycho tak nak makan dah.Hee

^__^

Monolog: Hari ni berbuka di bilik lagi ker.? Teringin berbuka dengan kawan-kawan la. Siapa yang sudi.? Tengah hari ni nak jalan-jalan cari kad raya la. Minggu depan boleh start pos dah.

2 comments on "Hari ke Duapuluh dalam bulan Ogos"

Mohd Naim on August 20, 2010 at 12:26 PM said...

dok umah la bagus..jimat duit...hehe!!

aisHa 'S' on August 23, 2010 at 10:08 AM said...

mmg la duk kt rumah tu lg jimat..
mkn pn boleh berkali2..
untuk la sesapa yg duk dirumah sndiri..

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez