Thursday, August 19, 2010

Hari ke Sembilanbelas dalam bulan Ogos

Posted by aisHa 'S' at 8/19/2010 01:03:00 PM
Hari ke sembilan belas bersamaan hari ke lapan dalam bulan ramadhan pada tahun ini. Maknanya ada lebih kurang 3minggu lagi masa yang tinggal untuk kita berpuasa. 3minggu itu, sekejap sahaja masanya. Berlalunya masa tidak dapat kita sekat, tetapi kita harus berlari mengejarnya agar kita tidak ketinggalan.

Selalu sangat kita dengar istilah 'masa sangat mencemburui kita', pada aku masa tidak pula cemburu dengan kita, tetapi kita yang terleka, kerana, masa tetap berterusan tanpa pernah kurang walau sesaat atau seminit pun. Ia tetap sama, mana mungkin dalam seminit, kurang jumlahnya dari 60saat. Tetapi, tanpa kita sedar, masa yang berlalu itu seolah-olah begitu pantas dan makin singkat. Sedar tak sedar dah habis seminggu..Lepas tu sebulan .Sekarang dah hampir ke penghujung tahun. Bila la aku nak sedar dan bersungguh-sungguh dalam hal masa ni.? Asyik main-main je kerja. Lepas tu buat kerja bertangguh. Bila due tiba mula menggelabah. Baru nak menyesal sebab main-main. Tapi bila diberi peluang tak pula guna betul-betul. Macam yang aku buat sekarang ni, task aku sepanjang praktikal, tak siap-siap lagi . Due date 25 ogos ni, sempat ke siap.???

Rindu sangat berpuasa dirumah dan berpuasa ketika sedang belajar. Berpuasa sambil berkerja, tidaklah begitu memenatkan. Tapi berpuasa ketika belajar, lagi enjoy, siap ada masa untuk tidur lagi. Tapi kalau dah kerja sempat ke nak curi masa balik tidur, atau curi-curi tidur.? Pada aku, berpuasa ketika belajar lagi best kot, sebab tanggungjawab tak banyak, ada banyak masa rehat. kalau dah kerja, waktu tengahari tu pn kadang-kadang tak rehat, macam tak sabar-sabar tunggu jam pukul 5 dan nak balik cepat-cepat. Macam orang nak kena masak je lagaknya. Padahal nak balik tidur je pun. Tidur lagi penting.! Teruknya perangai.

******
Hari ni buat kerja giler sikit kat ofis. Kerana mengantuk yang amat, sempat pergi tidur sekejap. Kantoi dengan staf lagi. Adoi la. Lepas tu, layan member trainee main chat dengan staff division lain, siap menyamar jadi perempuan pula tu. Hantar gambar salah seorang kawan dalam myspace aku .Adoi la.Memang diorang tak ada kerja betul. Aku pun sama join. Siapa la staf yang dipermainkan tu erk..Haha...Jahat juga bulan-bulan puasa ni.Ishk2...Macam tak biasa pulak kan.?

6 comments on "Hari ke Sembilanbelas dalam bulan Ogos"

Mohd Naim on August 19, 2010 at 2:55 PM said...

depends pada keja la...kalau kerja yg kita suka, xterasa lama p0n..kejap jer rasa dkt opis tu, kalau buat kerja yg kita tak suka plak..mmg akan rasa sgt lama...

aisHa 'S' on August 19, 2010 at 3:24 PM said...

skrg ni xterasa lama pn..cuma wktu rehat agak terhad..
biasa la..sy student lg..hidup asyik nk memain je kn...hee

misz . izzah on August 19, 2010 at 4:32 PM said...

Memang p0se2 ni mate asek nk pejam jeh.
Lam claz plak Masha-Allah memang tersangatlah mengant0knye.
Huhu~
Neway, all da best yep mydear~

aisHa 'S' on August 19, 2010 at 4:43 PM said...

tau xper..pepagi lg da ngntuk...tp masuk kul 3 da segar da..sbb lg 2jam nk blik..

Mohd Naim on August 19, 2010 at 6:05 PM said...

ye la..sebab tanggungjawab lom besar lagi..nnt dah tetap, byk beban..mesti tak terasa..tambah pulak kalau kerja yg jenis asyik kejar dateline jer..

aisHa 'S' on August 19, 2010 at 6:22 PM said...

tu la..nnti kerja understress..xsempat nk pk sal balik da...pk kerja2...

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez