Wednesday, September 29, 2010

Gila Bayang 2

Posted by aisHa 'S' at 9/29/2010 02:11:00 AM
Sudah aku katakan sebelum ni, perempuan ni, mulut dia tidak seiring dengan hati. Masa awal-awal clash, orang tanya mane bf u.? ko leh cakap la dah mati la and bla-bla-bla.Aku tak nak la mention kat cini ayat tu, nanti takut jadi doa pula. Lepas tu ko cakap la, biarlah, malas dah nak sedih-sedih. Tapi hari ni, tak sampai pun sebulan keluarlah perasaan hati yang sebenar bahawa ko masih rindu dekat dia. Status pertama nak menunjukkan perasaan hati, "Single la sampai bila-bila"..Kawan-kawan akan great ko baik punya, "Sabarlah, saya paham perasaan tu, tak apalah kumbang bukan seekor." Ko rasa happy sebab ko fikir ko ramai kawan-kawan. Tapi mereka hanya akan cakap sekadar itu sajalah. Kawan-kawan yang real, yang betul-betul di samping masa susah senang, kadang-kadang penat dah dengar 'cerita sedih kau dan dia'. Sebab ada kawan-kawan ko yang sedang berpasangan so ada masa dia layan la juga cerita ko dan ada masa dia takde pun fikir sangat perasaan ko tu. Sebab dia tengah happy. Lain la kalo kawan ko pun nga putus cinta juga. So dia akan paham la apa yang nga rasa. Tapi selalunya tak lama, sebab kawan ko mesti akan jumpa pengganti baru. Tapi ko.? masih mengenang cinta dahulu.

Lepas tu ko post status yang ko rindu,sayang dan cinta dia lagi diselitkan dengan soalan tapi awak tak rindu,cinta dan sayang saya dah kan..? Untuk pengetahuan ko, masa ko bertanya macam tu, orang tu tengah bahagia keluar dengan 'awek baru beliau' jadi kalau dia baca pun status ko tu, dia boleh cakap apa..? Aku nga happy ngan awek aku sekarang. Sorry tak dapat terima ko da. Aku dah ada orang yang aku kena jaga sekarang. So take care.! Aku anggap ko kawan je sekarang ni. Rasa kejam kan bila si dia cakap macam tu, well ko nak dia cakap macam mana lagi..? Sebab orang tengah bahagia, tengah happy, tengah mabuk cinta, mana die peduli ko rindu dia ke apa kan. Kalau ko mesej dia pun, kadang-kadang dia layan la, ye lah nak jaga hati. Tak nak la kejam sangat. Tapi sampai bila ko harap dia akan layan mesej ko.?

Last but not least, ko pun post status,"Saya bahagia tengok awak happy dengan dia, jaga dia elok-elok ye, saya tumpang gembira bila awak bahagia. Awak dah lupakan saya kan.?" Macam biasa kawan-kawan ko akan bagi support la, ko pun rasa happy sebab ada yang menyokong. Dan bila dia baca dia akan rasa. "I Win.!! Aku hebat...." So si gadis akan sentiasa menangis pabila malam, merindu pabila siang, berterusan, sampai..???

Kalau ko tunjuk yang ko tak boleh hidup tanpa dia, kalo ko tunjuk yang ko masih sayang dia sedangkan ko tahu dia dah ada awek lain, sedangkan dalam hati ko, berniat agar dia kembali pada ko semula... Ko SILAP.!!! Dia takkan kembali pada ko, at least buat masa ni memang dia tak ingat pun dekat ko. Sebab dia ada orang lain yang sedang buat dia happy. So kalo ko sanggup tunggu, ko tunggu la dia kembali pada ko. Tu pun kalau dia tu nak lagi. Ntah-ntah lepas awek yang baru ni, ada awek lain pula.So ko nak tunggu lagi, ko tunggu je la. Agak-agak dah penat kan. Sampai bila nak macam ni.? Aku cuma nak cakap, ko cari lah kawan ramai-ramai, mana tau ada yang serasi. Masa tu, semua yang ko post di atas ko akan delete.!
Ko cuma perlu orang untuk support ko, sentiasa dengan ko, dengar cerita ko, sebulan dua orang layan lagi, kalo dah bertahun asyik cerita yang sama, orang pun dah menyampah.

Sekian.

5 comments on "Gila Bayang 2"

Mohd Naim on September 29, 2010 at 7:53 AM said...

sabor jer la...

insyallah..pasti ada kesudahanya...

aisHa 'S' on September 29, 2010 at 8:53 AM said...

Yup..pasti...
kalo brani buat perubahan drastik..juz do it..kalo masih nk tggu n ikut la pa yg jd nnti..so terpulang.
:D

Ann on September 29, 2010 at 11:38 AM said...

betull kene kuat....sibukkan diri pun slh satu cara nk lupakan si dia..

Unknown on September 30, 2010 at 1:20 AM said...

siape ko?

aisHa 'S' on September 30, 2010 at 9:46 AM said...

Ann..Yup...yg sibukkan diri tu menjadi juga..
pernah buat....

Epy..Iya aku..tapi ditujukan juga pada gadis yg lain..

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez