Wednesday, April 8, 2009

Stesen Abdullah Hukum

Posted by aisHa 'S' at 4/08/2009 11:44:00 PM
Salam.. Hari ini aku terjumpa sesuatu yang sangat dahsyat juga bagi aku dekat stesen Abdullah Hukum. Ceritanya begini, disebabkan hari ini kelas aku pukul 11.30 pagi, jadi pukul 11.30 pagi la baru aku menapak keluar dari hostel menuju ke stesen Abdullah Hukum seorang diri, classmate aku sikin stay kat rumah sewa kawan dia, jadi aku pun macam biasalah pergi kelas sesorang dengan memakai baju kurung. Terasa nak ayu pulak la kan minggu terakhir kelas ni. Hurm... Lepas tu, dalam beberapa belas minit menapak, sampai la aku ke jejantas stesen LRT Abdullah Hukum. Dalam lebih kurang pukul 11.47 pagi, masa panjat anak tangga yang terakhir tu, alangkah terkejutnya hati ku ini bila ku melihat pakaian dalam orang perempuan berterabur dekat atas lantai jejantas tu. Kecut perut aku tengok. Dah la aku sorang. Syukur aku tak cepat melatah dan tak menjerit or apa-apa je lah, aku ada keberanian sikit pagi tadi, so apa lagi, aku terus snap beberapa keping gambar untuk dijadikan bahan bukti dan untuk menyebarkan berita kepada sahabat-sahabat perempuan yang lain supaya berhati-hati di stesen itu. Oh tuhan. Lepas ni aku decide dah tak nak pergi ke stesen tu lagi kalau seorang diri. Baik pergi stesen bangsar je. Lagi selamat. Tuhan, moga hambamu ini dilindungi dari segala malapetaka buruk. Ameen.

Antara koleksi pakaian yang ada.

Dekat 2 "tut" itu ada tertulis ayat-ayat kegersangan..Huh.Aku tak baca pun..Takut weh..Cepat-cepat aku ambik pic dan blah.
Jambatan stesen LRT Abdullah Hukum.
Keadaan jalan yang lengang pada masa itu, kalau berlaku apa-apa memang tak ada orang tolong la ni.
Keadaan di ruang menunggu LRT. Kosong. Tak ada orang.



p/s : Aku mengadu sal ni dekat seseorang. So die pesan lepas ni jangan jalan sesorang lagi. Tapi masalahnya, aku memang terpaksa sesorang. Nak buat macam mana...So sebab dah tak boleh lari dari berseorangan, dia cuma boleh pesan.."Take Care"..
Ayah!!! NAK KERETA.... Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
Macam la boleh dapat kan..?

5 comments on "Stesen Abdullah Hukum"

niesaHM on April 9, 2009 at 4:36 AM said...

ish bahaya giler kat situ. dah la pasni jgn lalu situ lge la. better pegi jauh sket lge selamat. take care =)

jzmiza on April 10, 2009 at 8:28 AM said...

Kak Aisha, len kali...klu sorang2..jgn la g stesen abdullah hukum tu...bahaya..

MISTA SYAH on April 13, 2009 at 9:35 AM said...

kes kedua....sebelum nie di asia jaya...erm...saper nyer keje ek....

!~...aneys...~! on April 13, 2009 at 4:05 PM said...

fuhh,,sib baik sha selamat kn..
alhamdulillah...

kalo bole lain kalo biar la berteman,,kt mane2 pon KL tuh bhye..
ye cyunk.??

En iLham on November 28, 2010 at 3:36 PM said...

erk
sape yang tggal sepah2 ni
tak senonoh sungguh
jage diri bebaik yer
biar tak pg kelas, asal selamat
(haha, nasihat bodoh punye kan)

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez