Friday, July 16, 2010

Practical Trainee

Posted by aisHa 'S' at 7/16/2010 08:42:00 AM
Salam...

wah lama xberblogging..
Lepas ni maybe aktif blog je kot..SEbab fb xleh on9...Tapi bagus juga sebab tak payah nak sakit hati.. Lagipun tengok takde orang yang kisah pun bila aku tak online dekat fb.
Hari ni genap la 5hari aku menjalani latihan industri di Wisma Sime Darby. Aku kerja di bahagian IT.
1st day masuk kerja aku da dapat task aku sepanjang aku praktikal disini..Well, aku kena belajar tentang lotus note. Uh my,,,Sebelum ni tak pernah dengar pun pasal lotus ni...Blaja guna Snagit. Domino...Symantec..and what else..? aku pun tak tahu..Apa yang aku belajar dekat UniKL dulu tak guna dah dekat sini...WEll memang semua benda baru aku belajar dekat sini. Maybe it's good for me..I hope that. Moga aku boleh buat dengan baik. I hope for the best.!

Dekat disini aku diletakkan dibawah group Lotus. Semalam group ni ada meeting. Fuhh 1st week da masuk meeting. Aku ni dari dulu lagi xleh lari dengan meeting. Masa belajar pun meeting. Kat sini pun meeting. But it's good i think, because boleh kenal semua ahli group lotus.

Sepanjang aku dekat sini, aku rasa aku dah jadi pendiam..Uwaa..tak sukanye... I want be like before...jadi seorang yang ceria macam aku belajar dulu..Sob-sob-sob.. harapannya lepas ni aku boleh la ceria kembali dan boleh berkomunikasi dengan baik sesama staf-staf disini.

4 comments on "Practical Trainee"

Mohd Naim on August 18, 2010 at 1:29 PM said...

welcome to IT world, real IT world..

untung la dapat praktikal kat kompeni besau...aku dulu kat kompeni kecik jer..campur bos semua..ada la 5 org termasuk2 org budak praktikal...tapi alhamdulilah, byk jugak boleh belajar...

take this opportunity utk grab sebanyak mungkin so nanti bila balik kampus,boleh applly balik...

create byk connection, dan behave yourself, nanti dah abes belajar boleh kerja kat situ lagi :)

apa2 pun..gud luck!

aisHa 'S' on August 18, 2010 at 1:48 PM said...

sedang cuba utk kerja elok2..tp semangat tu jap je dtg...
pastu ilang..dtg balik n ilang..
hee..begitulah selalunya..
semngat macam layang2 kena tiup angin.
tp insyaAllah..ingt nk mntk kt cini terus..sedang cuba belajar byk perkara juga. :D

Mohd Naim on August 18, 2010 at 2:18 PM said...

good!!

semangat tu biasa la..kejap rasa semangat, kejab rasa tak semangat nak kerja (tapi selalunya tak semangat tu yg lebih dari semangat..haha!!)

lagi satu, bidang IT nie terlalu luas skopnya, cari apa minat awak, then fokus pada perkara yg awk minat jer..contohnya kalau minat programming, just fokus dlm programming..minat security, fokuskan security...

bila fokus, baru leh jadi expert..bila jadi expert..baru la boleh 'kerja-sikit-gaji-banyak'

hehehe!!

aisHa 'S' on August 18, 2010 at 2:41 PM said...

blaja multimedia.tp bile pktikal diletakkn di bidang lain. Tp sy terima je la.Boleh blaja menda bru n tahu lebih sikit.
Kalo diikutkan nk mutimedia..Tapi skrg ni terima saja apa yg dah diberi..

Semangat tu mmg la.selalu cmtu.Nk pergi kerja tu. Berazam bkn men, sampai je ofis terus ngntuk. Tapi sy suke berda di sini dan dpt jd sebahagian dr mereka walaupn sbg trainee juga dah berbangga. KErana tak sangka dpt disini. Rezeki org kita tak tahu kn.

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez