Saturday, October 25, 2008

1000 senyuman vs 1 jelingan

Posted by aisHa 'S' at 10/25/2008 01:56:00 PM

Seribu senyuman
belum tentu
menawan hati

satu jelingan sudah cukup
menimbulkan rasa
benci
membina
mengambil masa
meruntuh sekelip masa

__________________________________________

Perkara berkaitan hati sangat sukar untuk diungkapkan...

Sekarang ini aku tertanya-tanya, kenapa aku tak suka dekat sorang budak ni..?
Junior aku,baru sem satu..perempuan, Pertama kali aku tengok die, ada sesuatu yang aku rasa tak senang pada dia, sebab die syumel ke, kurus ke..? Ntah aku tak ada jawapan.. Tapi bila aku pikir balik, kenapa aku mesti tak suka dia, dia takde wat salah pun dengan aku, belum tentu die pun suka bila nampak aku, mesti die pun menyampah giler bile tengok muka aku, bila kita tak suka akan seseorang, kita perlu sedar mesti ramai orang yang tak suka kita.? Sesuatu perkara akan berbalik pada diri kita semula. So lepas ni aku harap hati aku tak jahat macam ni lagi. Kita tak boleh terus menilai orang pada pandangan pertama. Aku tak nak BUSUK HATI macam ni lagi.. Uwaa..kenapa aku jahat macam ni. Die takde buat salah ngan aku, tak pernah sembang ngan aku, kenapa mesti aku tak suke die. Tak ada motif pun untuk aku tak suka die. Lepas ni aku nak bertanggapan baik ngan semua orang. sebab aku kena sedar tak semua orang akan suka kita.. Hidup kena ikhlas, baru orang akan senang ngan kita. Penyakit hati ini perlu dijauhkan. Tak guna membenci, sebab sorang kite benci, sorang kita umpatkan, sepuluh orang sedang benci kita, sepuluh orang sedang umpat tentang kita, kita jer yang tak sedar.. Setiap orang tak sempurna. Kita sendiri pun ada kekurangan, jangan memandang remeh tentang orang, sebab orang itu mungkin lebih baik dari kita... Aku tak nak busuk hati lagi.. Subhanallah....

p/s : Ini adalah peringatan untuk diri aku sendiri, Tak ada kaitan dengan sesiapa pun..


4 comments on "1000 senyuman vs 1 jelingan"

-atie- on October 25, 2008 at 4:43 PM said...

atie pnh rase cm ghini...mule2 cube elak kn rase cm ghitu n try pikir positif....tp bile dah lame rupe2 die wat sesuatu yg menyakitkan hati atie sgt2...ape2 pun cube la fikir +ve

aisHa 'S' on October 25, 2008 at 5:24 PM said...

tu la..skrg ni amusy still xdpt jawapan kenapa..
but deep in my heart say's one day i will get the answer...
hehe...
so juz let it go..
bcoz u will know one day..

adeq on October 25, 2008 at 8:40 PM said...

yer2..
liana pon sma cm amusy gak..
sblm ni liana tk penah nak benci org..
tp baru2 ni liana ada mula rasa benci pd sorang budak ni.
hish2..
nak cuba buang perasaan tu jejauh..
tak elok benci membenci ni kan..

rOhock on October 26, 2008 at 3:08 PM said...

hahaha....think positif ok..

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez