Monday, August 23, 2010

Hari ke Duapuluh tiga dalam bulan Ogos

Posted by aisHa 'S' at 8/23/2010 10:18:00 AM
Permulaan hari yang agak kelam kabut. Masuk ofis pun pukul 9 pagi..Padahal sepatutnya pukul 8:30 pagi. Mana taknya, semalam tidur pukul 2 pagi. Bangun sahur pukul 4.45pagi. Pukul 6.55 pagi baru bangkit dari mimpi.

Menapak dari hostel ke stesen bangsar, kemudian makan buah langsat pula kat masjid jamek. Tak jumpa cari tangga ke stesen star. Ini gara-gara aku tak nampak tangga yang lagi sebelah. Laluan ke tangga yang biasa aku lalu tu pula ditutup, ada kerja baik pulih. Pusing cari jalan masuk, jalan punya jalan, alih-alih kembali ke tempat asal iaitu di stesen lrt. Baju sudah basah dengan peluh. Rasa tak puas hati, tapi sebenarnya ini salah diri sendiri. Otak agak blur, tak boleh fikir dengan cepat dan cekap lagi. Sampai je ofis tengok supervisor dah sampai da. Alamak, termalu sendiri.

Sekarang baru lepas buat kerja yang tak sempat di siapkan jumaat lepas, kena call user, aku ni agak segan bila kena bercakap di telefon dengan orang yang aku tak kenal dan tak tahu siapa. Rasa rendah diri gila. Kalau diberi pilihan sama ada call atau send IM, aku lagi sanggup IM. Sebab bila IM, tak perlu dengar suara. Nak explain pun tak gagap-gagap. Aiseyman, kerja operator memang tak sesuai la untuk aku. Aku lagi suka invisible dari menonjolkan diri. Tahap keyakinan diri aku tidak begitu tinggi bila perlu berdepan dengan orang lagi dewasa dan berkerjaya. Iya, saya cuma trainee..

Monolog: sekarang mata sangat mengantuk Terbayang-bayang katil dekat hostel. Sebab update blog ni pun supaya tak tersengguk-sengguk depan pc ni. Hairan betul, macam mana staf-staf kat cini boleh buat kerja elok je. Aku ni pulak boleh mengantuk macam ni. Setiap hari pulak tu. Kadang-kadang sampai satu tahap, sambil menaip pun boleh terlelap.

Noted: Lagi 2 hari tempoh masa untuk aku siapkan Lotus Notes Guide. 25/8/2010. Jangan malas-malas.!!!

5 comments on "Hari ke Duapuluh tiga dalam bulan Ogos"

hamzah ian on August 23, 2010 at 11:11 AM said...

hehe..kite serupa...

aisHa 'S' on August 23, 2010 at 11:15 AM said...

hehe...isnin selalu ada je yg xkena...

Ann on August 23, 2010 at 12:36 PM said...

huhu kecian...erm biasala mula rase rendah diri, nti dh byk pglaman bkomunikasi ngn ramai org..nti yakin lah...

aisHa 'S' on August 23, 2010 at 2:05 PM said...

harapnye mcm tu la..
paling tkut kena marah bile on call tu..
mau nangis dibuatnyer..
tp stakat ni xde lg..
staff sume baik2..
haha

hamzah ian on August 23, 2010 at 7:07 PM said...

isnin buat gua malas

 

My Paper Heart Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez